lauantai 31. tammikuuta 2015

Tarttis päästä Italiaan

Juttu on nyt niin, että kaikkien näiden huomisenna starttaavaan reissuun liittyvien mutkien jälkeen on reissusta ihan pakko tulla hyvä, onhan?
 
Ensimmäinen sählinki oli lippujen varauksessa.
Signora oli varannut Finskin lennot.
Kyse ei ollut mistään suosi suomalaista -hehkutuksesta vaan ihan siitä syystä, että halvempi vaihdollinen lento olisi ollut vain pari kymppiä halvempi.
Siis signoralle passaava.
Signora on sen verran mukavuuden haluinen, että haluaa lentää inhimillisiin aikoihin.
Joskus nuorena sitä jaksoi nousta klo 3 yöllä ja ampaista reissuun, mutta ei enää.
Lisäksi vaihdoissa pessimisti haluaa aina reilun vaihtoajan.
Signoralla on myös suosikkikentät, joiden kautta mieluummin lentelee.
Kun Signora näillä kriteereillä Momondosta lentoja haeskeli, päätyi hän Finskin suoriin lentoihin.
 
Muutama päivä varauksen teon jälkeen signora päätti varata vielä maksullisen paikan.
Signora on ronkeli.
Signora haluaa aina käytäväpaikan.
Alkupäästä.
 
Signora naputteli Finskin sivuilla varaustietojaan.
Sukunimi ja varaustunnus.
Ei löydy!!
Sähköpostiin oli kuitenkin tullut varausvahvistukset.
Uusi yritys.
Ei löydy!!
 
Signora soittaa epätoivoissaan Finskin tyyriiseen palvelunumeroon.
Käy ilmi, että signora on naputellut nimen väärin päin.
Etunimen sukunimen paikalle ja päinvastoin.
Tästä syystä signora ei ollut varaustaan löytänyt.
 
 
"Tuleeko tästä nyt jokin ongelma", signora parahtaa.
Täti luurin toisessa päässä lohduttaa, että tuskin Euroopan sisäisillä lennoilla haittaa ja että hän voi laittaa varaukseen maininnan asiasta.
Tällä maininnalla asian pitäisi sitten Hesan päässä hoitua.
Mutta entäs Roomassa kotiin palatessa?
Signoralla kun nyt on kuitenkin tarkoitus Suomeen palata, vaikka sydän Italiassa onkin.
 
Tästä täti ei ymmärrettävästi osannut sanoa mitään.
"Voiko nimet muuttaa toisin päin" , kysyy signora tuskan hien noustessa ohimolle.
Signoralla kun oli halvimmat mahdolliset liput, joissa ei ole muutosmahdollisuutta.
Signoran helpotukseksi täti kuitenkin kertoo, että 25 eurolla voi muutoksen tehdä.
Signoran ei auttanut muu, kuin kaivaa luottokortti ja luetellä tädille kortin numero.
 
Signora pääsee lopulta varaamaan suosikkipaikkansa koneesta.
 
Tuskaisen viikon ( ollakko vai eikö olla umpisuolentulehdus) signora oli lopulta tänä aamuna siinä pisteessä, että pääsi tekemään netissä lähtöselvitystä.
Näytölle ilmestyy kysymyksiä, jotka liittyvät varauloskäynnin kohdan paikkoihin.
Signora peruutti takaisin tarkistaakseen, onko hänen varaama paikka sellaisen kohdalla.
Paikkaa varatessa ei ollut, mutta monestihan konetyypit vaihtuvat.
Signora joutui takaisin aloitusruutuun.
Vaan kun hän klikkasi lähtöselvitystä, tulikin teksti, että tsekkaus on jo tehty.
Ja paikkana oli ihan jokin muu, mitä signora oli halunnut!
Signora ei kyllä halua istua missään koneen loppupäässä!
Älkää kysykö miksi.
Signora ei osaa selittää.
Näin se vain on.
 
Kännyyn tulleessa tarkastuskortissakin on tuo väärä paikka.
Suivaantuneena signora naputtelee taas tuon tyyrin telefooninumeron.
Täti siellä sanoo, että hänellä kyllä näkyy tuo oikea paikka.
Ja lupasi lähettää signoralle uuden boarding passin oikeilla tiedoilla.
Vaan mitä tapahtuu huomenna kentällä, se jää nähtäväksi.
Onkohan ne nimetkään nyt loppujen lopuksi oikein?
Mutta Italiaan tarttis päästä.
 
 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi !